Kohinaa somessa
Kohina sosiaalisessa mediassa vain kiihtyy. Myös yritykset haluavat entistä enemmän kuulua ja näkyä siellä missä ihmiset viettävät aikaansa ja sen vuoksi viestivirta alkaa olla päätä huimaavaa. Haasteeksi tuleekin se, miten oma viesti pystyy kilvoittelemaan kaikkien muiden viestien seassa – miten saada huomiota osakseen? Analytiikasta saadaan dataa siitä kuinka suuri on ollut oman viestin kattavuus – mutta mitä merkitystä on kattavuudella, ellei kukaan edes muista viestiä nähneensä?
Miten erottautua kohinasta?
- Älä keskity itseesi ja omaan agendaasi. Mieti mikä yleisöäsi kiinnostaa
- Tuota arvoa.
- Viihdytä
- Opasta
- Anna asiantuntemustasi
- Ole aito, anna innostuksen näkyä.
- Älä kopioi.
Paras kohinamittari onkin se, saatko viestillesi reaktioita – tykkäyksiä/kommentteja/jakoja.
Lisää digivinkkejä Tubekanavalta!
Tiina Räisänen
Verkkoasema Oy
Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen
Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi