Bonfire.fi

Oona Kankkunen: ”On epätodellista, että kirjoitusurakka on tehty”

Olen jo vuosia puhunut intohimoisesti modernin myynnin ja sosiaalisen median puolesta. Minulle moderni myynti tarkoittaa asiakkaan parempaa ymmärtämistä ja monikanavaisempaa palvelemista näkemyksillä. Puheenvuoro, valmennus ja sisältö kerrallaan olen halunnut nostaa aiheesta keskustelua ja opastaa alan ammattilaisia.

Tästä syttyi myös kipinä kirjan kirjoittamiseen: tunnistin, ettei Suomen B2B-yrityksissä vielä ymmärretä mitä social selling on käytännössä ja sitä kohtaan on paljon ennakkoluuloja. Haluan vaikuttaa siihen, että some olisi aidosti osa yritysten ja myyjien strategiaa. Sen kautta parannetaan myynnin tuloksia, asiakaskokemusta ja yrityksen vetovoimaa asiantuntijabrändinä.

Toivon, että B2B-myynnistä tulee entistä sosiaalisempaa ja näkemyksellisempää – näin valloitetaan ja voitetaan niin asiakkaat kuin työnhakijat. Tämä myynnin muutoksen tarve lähtee asiakkaan ostokäyttäytymisen murroksesta ja koko työelämän digitaalisuudesta, joten myynninkin on reagoitava  – yhdessä markkinoinnin kanssa.

Yksinkertaisesti halusin paketoida omat onnistumiseni, näkemykseni ja asiakkaitteni kanssa opitut teemat kirjaksi. Lopputuloksena on nyt käytännönläheinen työkirja B2B-myynnin ja markkinoinnin johtajille ja ammattilaisille. Teos tarjoilee uusia ideoita ja käytännön vinkkejä siihen, miten sosiaalista liiketoimintaa kehittää ja kuinka hyödyntää sosiaalista mediaa osana myyntiprosessia ja myynnin sekä markkinoinnin yhteistyötä.

”Tällä hetkellä fiilis on, että moni oppi on saatu kantapään kautta.”

Lähtökohtani kirjoitusprosessiin olivat hyvät – olenhan aina tykännyt tehdä sisältöä nimenomaan kirjoittamalla ja aihe on se, joka sytyttää ammattisydämeni. Haasteena oli kuitenkin itselleni uusi ja tuntematon kustannusprosessi sekä kirjan punaisen langan säilyttäminen.

Pidän kirjoitusurakan aikana saatuja oppeja kullanarvoisina kokemuksina. Tiedän nimittäin tasan tarkkaan, mitä tekisin seuraavan kirjan kanssa toisin! Muille esikoiskirjailijoille haluan painottaa suunnitelmallisuuden, prosessien ja vertaistuen merkitystä. Vähän kuin myynnissä, tavoitteista ja siitä kenelle kirjoittaa, on pidettävä kiinni, niin aikataulujen kuin kirjan sisällön osalta.

Tällä hetkellä odotan kirjaa painosta ja fiilikseni on samalla innostunut ja helpottunut. On epätodellista, että kirjoitusurakka on tehty ja minä ihan oikeasti julkaisen kirjan. Odotukseni ovat korkealla, koska annoin tälle kaikkeni ja uskon, että tämä kirja on sitä, mitä ihmiset sekä yritykset kaipaavat – ja mistä he janoavat tietoa. On myös kutkuttava ajatus, kuinka paljon saan kirjalla muutettua ihmisten ajattelutapaa ja toimintaa social sellingin suhteen ja millaista keskustelua kirja tulee herättämään myynnin keskuudessa.

Ennakkotilaa Kasvua somesta täältä!

Oona Kankkunen

Network & Growth Oy

Founder & CEO

Oona on sosiaalisen ja modernin myynnin puolesta puhuja sekä valmentaja, joka luotsaa yritystään Network & Growth missionaan tehdä suomalaisten yrityksien myynnistä näkemyksellisempää ja sosiaalisempaa sekä viestinnästä vetovoimaisempaa. Oonan vuonna 2023 ilmestyvä esikoiskirja tulee oivalluttamaan sosiaalisen myynnin tuloksellisesta tekemisestä ja sosiaalisen myynnin kulttuurin jalkauttamisesta. Kirjoittamisen ja valmentamisen lisäksi Oonan intohimoja on rakentaa myynnin ja markkinoinnin moderneja pelikirjoja ja strategiota. Hänen ammatillinen sydämensä sykkii myynnin ja markkinoinnin yhteispelin parantamiselle sekä myynnin arvostuksen nostamiselle Suomessa. Oonassa yhdistyy yli 10 vuoden myynnin valmentamisen osaamisen lisäksi vahva asiantuntijuus sosiaaliseen mediaan ja sen strategioihin, asiakaslähtöiseen markkinointiviestintään sekä asiantuntijabrändäykseen. Hän on vain alle kahdessa vuodessa valmentanut yli 50 yritystä ja puhunut muutamille tuhansille näistä moderneista keinoista kasvattaa liiketoimintaa, jossa sosiaalinen media on monipuolisesti osana strategioita. Vaikuttajana Oona seisoo vahvasti arvojensa ja aitojen kokemuksien pohjalla, joista hän muodostaa vetovoimaisia ja persoonallisia tarinoita, jotka saavat seuraajat pysähtymään ja sitoutumaan. Oona on vaikuttajana tunnettu LinkedIn kanavassa sekä myös suosittujen verkostoitumistapahtumien #linkedinafterworkhelsinki perustaja-omistaja.

Lisää vaikuttajalta Oona Kankkunen


Lisää kategoriasta Bisneskirjallisuus