Bonfire.fi

Syksyn odotetuin kirjakohtaaminen tarjosi arvokkaita oppeja kirjan ilmiöittämisestä!

Bonfire Booksin ensimmäinen tapahtuma käsitteli polttavaa puheenaihetta: kirjan ilmiöittämistä ja markkinointia. Elokuisena tiistaina Oodin Maijansalin lavalle nousi kolme kokenutta kirjailijaa jakamaan omia ajatuksiaan aiheesta. Kirjailja Max Seeck kertoi ensin omassa puheenvuorossaan parhaat oivalluksensa kirjamarkkinoinnista. Tämän jälkeen paneelikeskustelussa pureuduttiin vielä syvemmin siihen, miten kirjasta rakennetaan ilmiö. Kiitos panelistit Max, Laura Friman ja Saana Rossi!

Bonfiren Harri-Pekka toimi tapahtuman juontajana sekä paneelikeskustelun vetäjänä.

Tapahtuma keräsi paikalle lähes sata bisneskirjallisuuden ystävää – oli upeaa nähdä teitä kaikkia kasvotusten. Teimme päätöksen pitää tapahtuma pelkästään livenä, mutta ei hätää: jos et päässyt paikalle, lue alta tapahtuman kolme tärkeintä oppia ja oivallusta:

  1. Kirjailijaa tarvitaan kirjan markkinoinnissa. Jos olet kirjoittanut kirjan, ole siitä ylpeä! Max Seeck totesi, ettei kirjaa tarvitse väittää parhaaksi ikinä, mutta sitä ei myöskään pidä vähätellä.
  2. Henkilöbrändillä on väliä. Laura Friman pohti, että henkilöbrändillä on merkityksensä vaikka se saattaisi tuntua vastenmieliseltä ja inhottavalta. Tärkeintä on, että henkilöbrändi ja ilmiö kirjan ympärillä näyttää kirjailijalta itseltään. Ole oma itsesi!
  3. Ilmiöt syntyvät ja sitä voi edesauttaa onnistuneella ja tehokkaalla markkinoinnilla.
Tapahtuman aikana somettaneiden kesken arvottiin kirjapalkinto, joka koostui panelistien kirjasuosituksista.

Koko Booksin tiimille jäi tapahtumasta todella kutkuttava ja inspiroitunut fiilis. Kiitos rohkeat ja avoimet panelistit sekä aktiivinen yleisö: meillä oli mainiot keskustelut ja tunti tuntui kuluvan aivan liian nopeasti. Tavataan taas tulevissa tapahtumissa!

Bonfire

Lisää vaikuttajalta Bonfire


Lisää kategoriasta Bisneskirjallisuus