Bonfire.fi

Jakso 4: Murra viimeisen kilometrin kirous näillä dataloitsuilla

Kaupallinen yhteistyö: Fellowmind

Vieraana tämänkertaisessa jaksossa on datan- ja analytiikan superosaaja Tuulia Lintonen Fortumilta.

Last Mile -dilemma: Miksi vain 5 % yrityksistä muuttaa toimintaansa datan pohjalta vaikka kaikki yritykset keräävät dataa? Toisaalta kannattaako kaikkea saatavilla olevaa dataa edes kerätä? Ja minkälainen ympäristökatastrofi yrityksillä on edessään lähitulevaisuudessa, jos datan keräämistä ja hallintaa ei laiteta aisoihin? Miten pääset eroon varjoexceleistä?

Tuulia Lintonen johtaa työkseen datakehitystä ja rakentaa yhdessä tiiminsä kanssa maailman parhaita analytiikkaratkaisuja. Hän ei epäröi kutsua saman pöydän ääreen keskustelijoita eri liiketoiminnoista ja funktiosta. Tuulia uskoo, että hyödyllisimmät analytiikkaratkaisut rakennetaan monialaisissa tiimeissä, joissa eri näkökulmat törmäilevät keskenään.

Sami ja Niko ihmettelevät podissa, mitä on kombucha ja miten ihmeessä datasta louhitaan kultahippuja. Yhdessä Tuulia, Sami ja Niko keksivät myös tulevaisuuden työntekijäpulaan ratkaisun, joka tietysti piilee datassa. Hyppää Digilöylyjen ylälauteelle mukaan!

Kurkkaa kauden muut jaksot täältä!

Fellowmind

Lisää vaikuttajalta Fellowmind


Lisää kategoriasta Kaupallinen yhteistyö