Bonfire.fi

Työntekijäkokemusta tarinallistamassa – inhimillistä ja elämyksellistä!

Olen vuoden alussa puhumassa HR-foorumilla työntekijäkokemuksen tarinallistamisesta valtionhallinnossa. Ajattelinkin nyt kirjoittaa muutaman ajatuksen nimenomaan siitä, miten tarinallistaminen on avuksi työntekijäkokemuksen rakentamisessa.

Tarinallistamalla luodaan asiakkaille tarinakokemus, johon voi eläytyä ja näin olla osa tarinaa.

Et voi rakentaa asiakkaillesi elämyksellistä, innostavaa ja sitouttavaa tarinakokemusta, jos tarinasi ei ensin toimi yrityksen sisällä.

Työntekijät ovat joka tapauksessa hyvin keskeisessä roolissa asiakaskokemuksen tarinallistamisen prosesseissa.

Miten hyödynnät tarinallistamista työntekijäkokemuksen kehittämisessä?

Työntekijäkokemuksen tarinallistaminen tuo apuja ainakin seuraavasti:

Esimerkki tarinallistamisesta työntekijäkokemuksen rakentamisessa?

Loppuun vielä pieni esimerkki työntekijäkokemuksen tarinallistamisesta. Gofore on hyödyntänyt tarinallisia botteja.

Hahmoista Seppo suosittelee uusia projekteja ja muistuttaa kirjaamattomista työtunneista. Gene on jokaisen työntekijän oma virtuaaliassistentti. Granny on toimiston lämminhenkinen ja yleistietävä virtuaalinen mummo, jolta kuka tahansa uskaltaa kysyä mitä vain.

Millä tavalla sinä olet jo hyödyntänyt tai miten voisit tulevan vuonna hyödyntää tarinallistamista työntekijäkokemuksen parantamisessa?

Anne Kalliomäki

Tarinakone

Tarinallistaja

Tarinakoneen perustaja, tietokirjailija, kouluttaja Anne on tarinallistamisen edelläkävijä Suomessa. Annen tarinapajoissa tunnistetaan yrityksen ydintarina ja opitaan erottumaan tarinakokemuksella. Anne on myös Visit Finland Akatemian valmentaja.

Lisää vaikuttajalta Anne Kalliomäki


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi