Bonfire.fi

ROBINS-podcast: Digitaaliset työkalut myynnissä

Mahtavaa, että huomasit #robinspodcast’imme älykkäästä myynnistä! Julkaisuvuorossa on kolmas podcastimme, jonka tavoitteena on keskustella erilaisista digitaalisista työkaluista myynnissä. Miten teillä on jo automatisoitu myyntiä ja millaisin tuloksin?

Kanssani aiheesta ovat keskustelemassa AdvanceB2B:n Mikko Seppä ja Greenstepin Tanja Piha. Jos haluat iloiselle mielelle, kannattaa liittyä linjoille – sillä luvassa monta hauskaa kohtaa päästää ilmoille naurua. Tämäkin podcast-jakso on pidempi, kuin alunperin oli tavoite… mutta vain koska meillä oli niin hauskaa yhdessä. Myyntityö on iloista, vai oletko eri mieltä?

Mikon ja Tanjan kanssa havahduimme yhdessä hoksaamaan, että kaikki olemme enemmän kuin innoissamme mukana tässä tilanteessa tekemässä myyntiä muutostilanteessa. Ja se mikä on mahtavaa, on monia mahdollisuuksia tehostaa myyntiä digitaalisten työkalujen kautta. Ja mikä parasta, suuri osa työkaluista ovat lähes ilmaisia.

Suurelta osin meidän myynnin ammatissa toimivien kannattaa siis huomioida, että uudistamme itseämme säännöllisesti ja haemme tietoa uusista tavoista tehdä myyntiä. Esimerkiksi Mika Jordanov Vainulta käyttää yhden päivän joka kuukausi uusien digitaalisten myynnin työkalujen päivittämiseksi. Sopisiko sinun kalenteriisi yksi päivä uudistamiselle?

Jos haluat saada parhaat vinkit myyntiprosessin eri vaiheiden automatisoimiselle, hyppää mukaan tähän podcastiin!

Ja hei, toimitko muuten digitaalisen liiketoiminnan edistäjänä? ROBINS-hanke haluaa haastatella sinua!

Etsimme suomalaisia, digitalisaatiota hyödyntäviä B2B-yrityksiä jakamaan kokemuksiaan alustaliiketoiminnasta ja sen johtamisesta sekä ostamisesta digiaikakaudella. Haastatteluaineistoa hyödynnetään ROBINS-hankkeen tutkimuksessa.

Mikäli olet mukana edistämässä digitaalista (alusta)liiketoimintaa tai tunnet sopivia yrityksiä tai henkilöitä, ota yhteyttä tai jätä meille vinkki! Haastateltava voi toimia esimerkiksi toimitusjohtajana tai vastata liiketoiminnan kehittämisestä tai ostamisesta – positiota tärkeämpää on aito kiinnostus, halu ja mahdollinen kokemus digitalisaation valjastamisesta liiketoiminnassa.

Haastattelu toteutetaan Teams/Skype-yhteydellä tai puhelimitse, aikaa on hyvä varata tunti. Haastattelut on tarkoitus toteuttaa touko- ja kesäkuun 2020 aikana.

Otathan siis rohkeasti yhteyttä, ROBINS-osahankkeen vastuulliseen johtajaan KTT Malla Mattilaan (malla.mattila@tuni.fi) ja hankkeen johtajaan Pia Hautamäkeen (pia.hautamaki@tuni.fi). Kuulemme mielellämme juuri Sinun ajatuksiasi aiheesta!

Osallistumalla ROBINS-hankkeessa tehtävään uranuurtavaan tutkimukseen olet myös ensimmäisten joukossa, kun tutkimustuloksia julkaistaan. Lisäksi kiitoksena haastattelusta tarjoamme mahdollisuuden osallistua 30.10.2020 tutkimushankkeemme seminaariin. Seminaarin teemana on Pk-yritysten kansainvälinen kasvu myynnin kautta. Saat kutsun tapahtumaan syksyn puolella!

Tutkimuksellisin kevätterveisin,

ROBINS-tutkijat

PS.

Jos haluat lisätietoja ROBINS-tutkimushankkeesta, vieraile verkkosivuillamme: https://projects.tuni.fi/robins-fi/. Jos sinulla on muuta kysyttävää hankkeeseen liittyen, ota yhteys ROBINS-tutkimushankkeen vastuulliseen johtajaan KTT Pia Hautamäkeen (pia.hautamaki@tuni.fi) tai ROBINS-osahankkeen vastuulliseen johtajaan KTT Malla Mattilaan (malla.mattila@tuni.fi).

Kaikki haastattelut ovat luottamuksellisia. Haastattelut tullaan ääninauhoittamaan. Haastatteluaineistoa käsitellään huolellisesti tutkijaryhmän sisällä, eikä sitä luovuteta ulkopuolisille tahoille. Haastatteluaineistoa tullaan käyttämään akateemisessa tutkimuksessa ja julkaisuissa. Haastateltavien yritysten sekä haastateltavien henkilöiden nimet anonymisoidaan ja vastauksia käytetään pääosin yhteenvedonomaisesti (esim. “Odotamme innolla, miten digitaaliset ratkaisut buustaavat myyntiämme”, kertoo Henkilö A Yritys Z:sta). Tulevista julkaisuista ei voi päätellä, mikä yritys tai kuka henkilö on vastannut mitäkin. Mikäli haastateltava haluaa, hänen on mahdollista tarkistaa julkaisuluonnokset ennen niiden välittämistä julkaistavaksi.

Pia Hautamäki

Tampereen korkeakouluyhteisö, TAMK

Myynnin johtamisen yliopettaja, tutkija, KTT

KTT Pia Hautamäki toimii myynnin tutkijana ja yliopettajana Tampereen korkeakouluyhteisössä TAMKissa. Pia johtaa myyntiin, tekoälyyn ja robotiikkaan keskittyvää ROBINS-tutkimushanketta ja toimii vastuuyliopettajana kansainvälisen myynnin ja myynnin johtamisen maisteritutkinnossa. Pia on intohimoinen myyntiosaamisen edistäjä ja Suomessa tapahtuvan myyntiosaamisen edistämisen lisäksi, hän toimii kansainvälisen Global Sales and Science Instituten johtoryhmän jäsenenä tavoitteenaan lisätä myynnin koulutusta ja tutkimusta maailmanlaajuisesti. Tätä myyntiosaamisen edistämisen työtä Pia tekee päivittäin työssään Tampereen ammattikorkeakoulussa niin valmentajana kuin tutkijanakin. Pian arkeen kuuluu oleellisesti tutkimustyön ohella jalkauttaa uutta tietoa sosiaalisen median tukemana kuten myös kansantajuisia artikkeleita ja blogeja kirjoittaen. Pia on poikkeuksellinen akateemikko, sillä hän on ennen akateemista uraansa työskennellyt lähes 20 vuotta B2B-myynnin ja johtamisen tehtävissä suomalaisissa yrityksissä. Pian työuralle on aina läheisesti liittynyt myyntityö ja valmentaminen. Vapaa-ajallaan Pia on intohimoinen hiihtäjä, pyöräilijä ja juoksija, kahden lapsen äiti ja sivutoiminen yrittäjä. Pian työelämän missiona on saada #suomikasvuunmyynnillä

Lisää vaikuttajalta Pia Hautamäki


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi