Myyntijohtajan aamukahvilla vieraana Arto O. Salonen – Puhetta kestävä kasvusta ja sen inhimillisistä kasvoista

Myyntijohtajan aamukahvilla kolmannen kauden teemana on kasvu ja sen eri kasvot. Johtamisessa puhutaan useimmiten taloudellisesta kasvusta ja onnistumisista. On syytä nostaa esille myös henkisen kasvun teema, jonka takaa löytyy useimmiten niitä kasvattavia epäonnistumisiakin – niitä, jotka tehneet meistä niitä ihmisiä, osaajia ja menestyjiä, joita olemme tänään. Jennifer Crucien sanoin: ”Jos et ole epäonnistunut, et ole yrittänyt tarpeeksi”.
Kauden 5. jaksossa keskustellaan kestävästä kasvusta ja sen inhimillisistä kasvoista professori Arto O. Salosen, arvostetun työelämän uudistajan & ihmisyyden sanoittajan, kanssa. Arto työskentelee professorina Itä-Suomen yliopiston yhteiskunta- ja kauppatieteellisessä tiedekunnassa ja toimii myös Suomen kestävän kehityksen asiantuntijapaneelissa.
Keskustelimme kasvusta kestävyyden ja inhimillisyyden näkökulmasta professori Arto O. Salosen kanssa.
Aloita orientoituminen podcastiin kysymällä itseltäsi, mikä elämästäsi tekee elämisen arvoista? Milloin viimeksi olet pysähtynyt teeman äärelle: pysähtynyt ja tosissaan pohtinut asiaa?
Arton sanoja mukaellen: elämme hektisen hölkän yhteiskunnassa ilman selkeää päämäärää ja siksi on tärkeää pysähtyä aika ajoin pohtimaan elämän merkityksellisyyttä sekä kysyä itseltään yhä uudestaan “Miksi?”
Podcastissa pysähdymme meille kaikille tärkeiden teemojen äärelle
☝? Miksi kestävästä kasvusta ylipäätään puhutaan?
☝? Ottavatko yritykset kasvustrategioissaan aidosti huomioon kestävän kasvun ja toiminnan merkityksellisyyden näkökulman?
☝? Miten vastuullisuus ja kestävyyden ajattelu näkyvät elinkeinoelämän ja kansalaisten eli meidän jokaisen arjessa?
☝? Miten kasvu linkittyy henkiseen ja fyysiseen hyvinvointiin – hyvään ihmisyyteen?
☝? Sotiiko kestävän kasvun ajattelu kapitalistisen kasvun rakentamisen perusperiaatteita vastaan?
? Kuuntele inspiroiva ja mukaansatempaava keskustelu kokonaisuudessaan Soundcloudista, Apple Podcasteista tai Spotifysta.

Minna Ruusuvuori
Houston Inc.
Chief Sales & Marketing Officer, Podcaster
Minna Ruusuvuori on asiakaskeskeisen myynninjohtamisen ammattilainen. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus vaativista myynnin ja markkinoinnin tehtävistä erilaisista digitalisaatio-, ohjelmisto- ja palveluyrityksistä. Tällä hetkellä hän toimii myynti- ja markkinointijohtajana sekä johtoryhmän jäsenenä teknologiakonsulttiyhtiö Houston Inc.'ssä. Digitaalisuuden nitominen osaksi uusia liiketoimintamalleja on hänelle sydämen asia, sillä hän uskoo kokonaisvaltaiseen ajatteluun yritysten menestyksen lähteenä. Minnan erityisenä intohimona on asiakaskokemuksen syvimmän olemuksen ymmärtäminen ja sen kehittäminen B2B-liiketoiminnassa. Hän on tutkinut hyvän B2B-kokemuksen anatomiaa suomalaisissa yrityksissä ja on yksi viiden asiantuntijan muodostamaa kirjailijaryhmää, jonka teos ”Menestys syntyy asiakaskokemuksesta - B2B -johtajan” opas julkaistiin keväällä 2021 (Alma Talent). Lisäksi Minna pyörittää myynnin, markkinoinnin ja asiakaskokemuksen teemoja monipuolisesti käsittelevää Myyntijohtajan aamukahvilla -podcastia.
Lisää vaikuttajalta Minna Ruusuvuori


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi