Miten erotut pölynimurikauppiaasta?
Tästä huolimatta huomaan, että usein kuitenkin kompastutaan juurtuneisiin tapoihin tehdä asioita.
Erityisesti B2B -yritysten markkinoinnissa toistuu tietyt asiat, joita ei ehkä uskalleta/osata tehdä toisin:
1. Verkkosivut rakennetaan hyvin suoraviivaisiksi, vaikka asiakkaan ostoprosessi on pitkä. Ensimmäinen tapa ottaa yhteyttä on ainoastaan tarjouspyyntölomake.
2. Puhutaan kuinka luottamuksen rakentaminen on tärkeää, jotta asiakas lopulta uskaltaisi ostaa. Siitä huolimatta luottamusta ei osata rakentaa digikanavissa. Tässä tärkeää olisi olla jatkuvasti esillä ja nostaa ihmisiä esille.
3. Ei osata/uskalleta antaa riittävästi arvoa etukäteen! Digikanavissa puhutaan pelkästään yrityksestä sen sijaan että keskityttäisiin auttamaan asiakasta ja antamaan omaa osaamista etupainotteisesti.
Lisää digivinkkejä YouTubesta!
Tiina Räisänen
Verkkoasema Oy
Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen
Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi