Millainen on unelma-asiakas?
Miksi unelma-asiakasprofiili pitäisi määritellä? Jotta markkinoinnissa vältettäisiin sudenkuoppa, joka kuuluu seuraavasti: ”Kaikki voivat olla meidän asiakkaita.” Kun myydään kaikkea kaikille, markkinointiviesti muuttuu helposti laimeaksi myyntimekastukseksi, joka ei kosketa enää ketään.
Kun tunnet unelma-asiakkaasi, tiedät mitä haasteita ja toiveita hänellä on ja mikä häntä pelottaa.
Kun olet selvittänyt ylläolevat, osaat tuottaa sellaista markkinointiviestintää, joka kiinnostaa juuri sinun unelma-asiakastasi:
- Osaat tuottaa sisältöä, joka herättää huomion!
- Osaat suunnitella lupauksen, jota on vaikea ohittaa.
- Osaat miettiä takuun, joka taklaa asiakkaasi pelkoja.
Lisää digivinkkejä YouTube-kanavalta!
Tiina Räisänen
Verkkoasema Oy
Toimitusjohtaja, sanansaattaja
Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen
Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi