Bonfire.fi

Kai Kaasalainen: Yritysjohtajalle some on yhtä tärkeää kuin lukutaito

Ajatusjohtajat-podcastin neljännessä jaksossa syvennytään ennakointiin, johtamiseen ja rohkeuteen! Bonfire Agencyn Oonan vieraana on Tamron toimitusjohtaja, väitöskirjatutkija ja Bonfire-vaikuttaja Kai Kaasalainen, joka on palkittu vuoden 2018 ajatusjohtajana. Kaasalainen on rohkea edelläkävijä, joka uskaltaa tehdä asiat toisin.

Kai Kaasalaisesta tuntuu, että yritysjohtajia pyritään kovin helposti laittamaan tiettyihin muotteihin. Moni tähän muottiin taipuukin ja puhuu lopulta vain virallisia totuuksia ja yrityksen tarinaa. Kaasalainen kannustaa kuitenkin heittämään omaa persoonaa peliin, hyvine ja huonoine puolineen.

”Se on antoisampaa ja herättää vastakaikua – enemmän kuuntelevia korvia ja vastaanottavia sydämiä.”

Kaasalaisella on muitakin tärkeitä viestintäperiaatteita. Hän on mukana monessa verkostossa ja on tietoisesti halunnut ympärilleen erilaisista näkökulmista elämää katsovia ihmisiä. Tämä on johtanut syvään oivallukseen siitä, ettei maailmassa ole kovinkaan paljoa yksiselitteisiä totuuksia. Kaasalaisen viestintä on eri näkökulmia kunnioittavaa, vaikka se voi sisältää voimakkaitakin ajatuksia.

Toimitusjohtajana Kaasalainen haluaa kannustaa omalla esimerkillään myös organisaatiota olemaan viestinnällisesti vahva. Yritysjohtajankin on syytä olla sosiaalisessa mediassa, tietää Kaasalainen:

”Olennaista on myös kanavien käyttö, tänä päivänä some on ehdoton ja se on yritysjohtajalle yhtä tärkeä taito kuin lukutaito. Jos et ole Linkkarissa laisinkaan, se on kuin et johtajana osaisi lukea!” Kaasalainen painottaa.

Voit kuunnella jakson täältä: https://www.bonfireagency.fi/ajatusjohtajat/

Bonfire

Lisää vaikuttajalta Bonfire


Lisää kategoriasta Ajatusjohtajuus