Ihmisen kokoista teknologiaa – Vieraina Kirsi Saarikko ja Heini Dahlström
Kaupallinen yhteistyö: Accenture
Kaupan alalla asiakasryhmä on varmuudella moninainen. Tämä vaatii myös teknologian kehittäjätiimiltä laaja-alaista ajattelua ja todellista asiakaskeskeisyyttä. Kaupan teknologia näkyy kuluttajille etukortteina, digitaalisina hintalappuina hyllyn reunassa sekä silloin kun tarjolla on tarpeeksi todella suosittuja elintarvikkeita.
Kirsi Saarikko toimii IT- ja digijohtaja vähittäiskaupan verkkokaupoissa ja myymälätoiminnoissa SOK:lla. Hän on urallaan nähnyt monia toimialoja, jota pitääkin teknologialalla työskentelyn yhtenä parhaista puolista.
Heini Dahlström työskentelee asiakkuusjohtajana SOK:lla vastuualueena asiakasomistajuus, vihreä S-Etukortti, ja sen palvelut digissä ja kivijalassa. Heinin mukaan teknologian kanssa työskentelyssä on hyötyä rohkeudesta ja uteliaisuudesta: ala muuttuu jatkuvasti, joten myös työntekijä saa uudistaa itseään usein.
“Haaste kaikille alalla – ja tulevaisuudessa vielä enemmän – on se, että ei voi tyytyä vain siihen että oppinut jonkun yhden asian. Koko ajan pitää olla vähän tutka päällä, ymmärtää ja olla kiinnostunut.” – Kirsi Saarikko
Kuuntele lisää Teknologiapolkuja-podcastia täällä!
Milja Köpsi
Ohjelmisto- ja e-business ry
#mimmitkoodaa-ohjelman vetäjä
#mimmitkoodaa ohjelman vetäjä, ihan oikea ritari. Tärkeät jutut elämässä mm. inhimillisyys, ihmiset, tasa-arvo, diversiteetti sekä elinikäinen oppiminen.
Lisää vaikuttajalta Milja Köpsi
Lisää kategoriasta Kaupallinen yhteistyö