Bonfire.fi

Huomio myyjät! Tarkistakaa myyntipuheenne!

Myyjä! Tarkista puhutko vain itsestäsi?

Ihmisillä on luontainen taipumus puhua mielellään itsestään. Tämä paljastuu hyvin usein myös liike-elämässä, kun kuuntelee esimerkiksi myyjien myyntipuheita.

Sain viime viikolla sähköpostia, kaupallisen lähestymisen, jossa myyjä otti yhteyttä minuun ensimmäistä kertaa. Sähköposti oli erinomainen esimerkki siitä, kuinka asiakasta EI tulisi lähestyä ensimmäistä kertaa! (Kurkkaa videolta miten kuului sähköpostin koko sisältö). Tästä innoittuneena teinkin listan siitä, miten myyjät voivat nopeasti parantaa omaa myyntispiikkiään.

 

Tee tasonnosto myyntitilanteeseen:

1. Hyväksy roolisi ja asemasi myyjän saappaissa. Olet pyytämässä asiakkaalta eurojen lisäksi luottamusta.

2. Keskity puhumisen sijaan kuuntelemiseen.

3. Kuuntele ymmärtääksesi, älä vastataksesi.

4. Pyri asettumaan asiakkaan saappaisiin. Millainen on hänen maailmankuvansa ja millaisten haasteiden parissa hän mahdollisesti kamppailee.

 

Tee tasonnosto myyntipuheeseen:

1. Kerro, kirjoita, osoita se, että ymmärrät millaisten ongelmien parissa asiakas kamppailee.

2. Kerro, miten osaat auttaa. Kuvaile kaikki ne hyödyt, mitä asiakas saa, mikäli hän suostuu yhteistyöhön kanssasi.

3. Tarjoa helppo ja riskitön tapa aloittaa yhteistyö. Esimerkiksi veloitukseton analyysi/konsultointi/tilanneraportti tms. hyöty, jonka asiakas saa jatkokeskustelusta kanssasi.

 

Lisää digivinkkejä YouTubesta!

Tiina Räisänen

Verkkoasema Oy

Toimitusjohtaja, sanansaattaja

Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi