Bonfire.fi

Haluatko brändätä itsesi? Vastaa ensin näihin kahteen kysymykseen!

Sain postia, jossa tiedusteltiin näkemystäni CEO/yrittäjän henkilöbrändin rakentamisesta. Asiaa on käsitelty valtavasti, mutta aihe on tärkeä: Sitä oikein tekemällä on mahdollista saada oma ammatillinen osaaminen näkyväksi suurellekin yleisölle. Mutta miten sitä sitten tehdään ”oikein”? Itse näkisin, että on kaksi isoa kysymystä, joihin tulee vastata ja joihin tulee sitoutua ennenkuin aloittaa aktiivisen maineenrakennusurakan:

  1. MIKSI? Mikä on se juurisyy, miksi haluat tehdä itsestäsi brändin? Mikä on se teema, johon haluat nimesi liitettävän? Mikä on se intohimoa herättävä asia, josta voisit puhua suu vaahdossa päiväkausia? Kun keksit tämän, on työ enää tekemistä vaille valmis!
  2. MITEN?  Miten henkilöbrändäystä sitten kannattaisi tehdä? Itse näen, että tapoja ja tyylilajeja on yhtä monta kuin tekijöitäkin. Yksi asia kuitenkin yhdistää: Sinnikkyys tehdä toistoja. Henkilöbrändi rakennetaan pitkäjänteisen työn kautta –  on olennaista, että jaksaa innostua omasta intohimostaan aina uudelleen ja kertoa siitä yleisölleen.

 

Tiina Räisänen

Verkkoasema Oy

Toimitusjohtaja, sanansaattaja

Lisää vaikuttajalta Tiina Räisänen


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi