Bonfire-podcast: Kilpailuetuna yritysvastuu – Paula Laine ja Niina Ratsula
Miten nousta yritykseksi, joka pystyy hyvää tekemällä kohentamaan omaa liiketoimintaansa? Bonfire-podcastissa keskustellaan siitä, kuinka vastuullisuus näkyy suomalaisyrityksissä ja miten arkiset eettiset valinnat voivat näkyä nopeasti jopa viivan alla.
Nike nosti äskettäin mainoskasvokseen poliittisesti aktiivisen Colin Kaepernickin, jonka jälkeen sen lenkkareita poltetaan ympäri maailmaa ja samalla myynti kasvaa. Finlayson on saanut Jukka Kurttilan johdolla näkyvyyttä kampanjoilla, jossa otetaan kantaa mm. sukupuolten väliseen tasa-arvoon ja silpomisen – tämän jälkeen yritys on tuplannut liikevaihtonsa.
Elisa Kitusen haastattelussa kaksi Bonfire-vaikuttajaa: Paula Laine, Sitran ennakointi- ja strategiajohtaja sekä Niina Ratsula, yrittäjä, Code of Conduct Company.
Paula ja Niina vastaavat esimerkiksi näihin kysymyksiin:
– Mitä Finlaysonin kaltaiset vastuulliset menestystarinat vaativat?
– Mittaavatko nykyiset yritysvastuun mittarit tarpeeksi organisaation eettisyyttä?
– Miten arvioida yritysten yhteiskunnallista kokonaisvaikuttavuutta?
Bonfire
Lisää vaikuttajalta Bonfire
Lisää kategoriasta Kestävä kehitys