Bonfire.fi

10 kylmää totuutta myynnistä -videosarja: OSA 1

Hyväksy tosiasiat ja ala tekemään kauppaa.

10 päivää, 10 kylmää totuutta myynnistä. Tässä videosarjassa Kokemuksia.fi:n toimitusjohtaja Johannes Karjula ja myyntijohtaja Taavi Laukkanen murtavat myyntiin liittyviä ennakkoluuloja.

Miten tehdään myyntiä? Millaiset isot ajatukset myynnin tekemisen taustalla pitää olla, että sen avulla voidaan kasvaa? Miten myyntiorganisaatio saadaan toimimaan ja kuka tahansa tekemään kauppaa?

Olit sitten myyjä, myyntijohtaja, yrityspäättäjä tai kuka tahansa – takaamme, että käsityksesi myynnistä tulee muuttumaan seuraavan 10 päivän aikana.

Sarjan päätteeksi meillä on teille yllätys. Pysy siis kuulolla!

1. Myyntityön aliarvostamisella on kivuliaat seuraukset

Kun kansantalous ei kasva ja vienti ei vedä, on helppo osoittaa syyttävä sormi kohti yrityksiä ja päättäjiä. Miksei mitään tapahdu? Uskallamme väittää, että yksi syy siihen on se, että myyntityötä ei arvosteta riittävästi.

Yritykset eivät nimittäin kasva ilman aktiivista myyntiä.

Yrityksillä on käytännössä yksi tapa kasvaa: investoimalla kasvuun. Palkataan lisää työntekijöitä, panostetaan tuotekehitykseen ja tehdään muita hankintoja, jotka mahdollistavat kasvun.

Investoinnit tehdään joko omasta kassasta tai ulkopuolisen pääoman avulla, eli hakemalla lainaa tai rahoitusta. Vaikka sinulla on kuinka tuore ja hyvä idea, pääomien ja rahoituksen saaminen on huomattavasti vaikeampaa jos sinulla ei vielä ole konkreettisia myyntilukuja.

Helpoin tapa hankkia ulkopuolista rahoitusta on lyödä tuotteen tai palvelun potentiaalia ilmentävät myyntiluvut tiskiin.

Unohda neukkaripäätökset

Jos uusia tuotteita ja palveluita hierotaan neukkareissa loputtomiin, asiakkaan todellinen tarve unohtuu helposti. Mitä aikaisemmassa vaiheessa lähdet myymään tuotetta juuri loppuasiakkaalle, sitä varmemmin tuotekehitys menee oikeaan suuntaan.

Jos mietit, mikä on lupaava merkki kansantalouden kasvusta, katso myyjiin päin. Myyjä luo uusia työpaikkoja myös muille. Kun myyjä tulee taloon, muutaman viikon tai kuukauden päästä tuotannon tekijöitä seuraa perässä.

 

Johannes Karjula

Johannes Karjula

Trustmary

Founder & CEO

Lisää vaikuttajalta Johannes Karjula


Lisää kategoriasta Myynti ja markkinointi